9/7/17

Who can spy on the spies?*

Αγαπώ πολύ τον le Carré.
Ήθελα να συνεχίσω τον εντιμότατο μαθητή αυτό το σαββατοκύριακο, που το είχα ξεκινήσει κάπου τον Νοέμβριο.
Αλλά η τριλογία αυτή είναι από τα βιβλία που έχουν χαρακτήρα και τον επιβάλλουν κι αν είσαι λίγο έξυπνος πρέπει να τον σεβαστείς.

Δεν είναι απλά ένα αστυνομικό βιβλίο.
Είναι κατασκοπικό του Ψυχρού Πολέμου.
Βαρύ, αργό, ψυχολογικό.
Πληθωρικό: στις αισθήσεις σου που είναι πάντα τεντωμένες, στις περιγραφές του, στην υποβλητικότητα της ατμόσφαιρας, στο αγγλικό του χιούμορ που ή το πιάνεις με τη μία ή δεν το καταλαβαίνεις ποτέ και σου ξεφεύγει.

Δεν είναι βιβλίο για καλοκαίρι, ζέστη και βεράντα.
Είναι βιβλίο που θέλει τσιγάρα
ουίσκυ
λίγο φως 
και τον αέρα να λυσομανάει έξω από το παράθυρο.

Κι επειδή ούτε καπνίζω, ούτε ουίσκυ πίνω, το μόνο που μπορώ να κάνω είναι να περιμένω να χειμωνιάσει και να το ξαναπιάσω κάτω από μια κουβέρτα στη γωνία του καναπέ.
Και ξέρω οτι η αναμονή θα με αποζημιώσει.

Προς το παρόν θα διαβάσω λίγο Nesbo πριν κοιμηθώ και θα το μετανιώσω όταν θα κοιτάξω το ρολόι και θα έχει πάει καλές 04:00.
Πάντα το ίδιο λάθος.

* John le Carré, Tinker, tailor, soldier, spy.

16 σχόλια:

Αρτίστα του βωβού είπε...

Κοίτα τώρα σύμπτωση: Προχθές είχα πάει σ' ένα βλογ και έγραφα ότι υπάρχουν τα καλοκαιρινά βιβλία, τα χειμωνιάτικα και εκείνα για τις υπόλοιπες δύο εποχές.
Κατά τα λοιπά με βρίσκεις αδιάβαστη, όσον αφορά αμφότερους τους συγγραφείς που αναφέρεις.
Σαν ελαφρυντικό, θα καταθέσω ότι έχω δει σχεδόν όλες τις ταινίες που έχουν βασιστεί σε μυθιστορήματα και των δύο!

casper85 είπε...

καλέ ένας είναι ο συγγραφέας, ο ίδιος τα έγραψε και τα δύο!
Αλλά ναι, υπάρχουν βιβλία που τραβιούνται σε συγκεκριμένες εποχές :)

Αρτίστα του βωβού είπε...

Ααααα, τι χαζή που είμαι!
Νόμιζα ότι αναφερόσουν στον Άγγλο μυθιστοριογράφο, που έγραφε με το ψευδώνυμο John Le Carre και στον Νορβηγό συγγραφέα Jo Nesbo!
Επειδή γράφεις προς το τέλος του κειμένου σου "Προς το παρόν θα διαβάσω λίγο Nesbo πριν κοιμηθώ και θα το μετανιώσω...".
Ε, είδα Nesbo και μπερδεύτηκα η μεσήλιξ!

casper85 είπε...

Χα, χα, κι όμως ΕΓΩ μπερδεύτηκα, έχεις δίκιο!

Άντε, να βγει ο "χιονάνθρωπος" στο σινεμά να πάμε!

Και πάλι συγγνώμη για την παρανόηση!

Manolo7 είπε...

Τσιγαρα, ουισκι και λιγο φως μαλλον να ακουμε καναν Nick Cave ειναι η φαση γιατι αμα πιασουμε βιβλιο στα χερια μας στην καλυτερη θα αρπαξει φωτια... το βιβλιο... το χαλι...οι κουρτινες... το σπιτι ολοκληρο! :P

Ναι ξερω το χαλαω το post αλλα δεν μπορω! :P

casper85 είπε...

είδες τι καλά που δεν πίνω ουίσκυ και δεν καπνίζω;
Έσωσα το σπίτι! :D

Αρτίστα του βωβού είπε...

Δεν φταις εσύ Κάσπερ μου, οπότε μη ζητάς συγγνώμη!
Η ζέστη ευθύνεται, που μας λιώνει το μυαλό και αυτό έχει σαν αποτέλεσμα να μπερδευόμαστε!
Κι εγώ περιμένω το The Snowman, γιατί παίζει, σου λέει, ο Φασμπέντερ και μάλλον μου αρέσει αυτός! Οπότε, ναι θα πάμε να τη δούμε την ταινία!
Καλημέρα!

serenata είπε...

Ούτε εγώ πίνω, ούτε καπνίζω.
Τον 'Επίμονο κηπουρό' τον διάβασα καλοκαίρι.
Και μ' έχει σημαδέψει.
Οσο για το Nesbo έχω διαβάσει όλα του τα βιβλία...όλες τις εποχές.
Για μένα είναι πολύ λίγοι οι συγγραφείς που έχουν...εποχή.
Καταλαβαίνω πως δεν είμαι καλά όταν δεν έχω διάθεση να διαβάσω!


Καλή σου εβδομάδα:))

casper85 είπε...

βιβλιάρα ο επίμονος κηπουρός!

Έχω διαβάσει κι άλλα του le Carré, ανεξαρτήτως καιρικών και λοιπών συνθηκών, αλλά αυτή η τριλογία δεν ξέρω, με ταλαιπωρεί στο θέμα αυτό. Δεν πειράζει.

Καλή σου μέρα :)

Αρτίστα του βωβού είπε...

Άσχετο, αλλά θυμάσαι Casper μου, που σας έλεγα τις προάλλες στη "ροδοζαχαρένια παραλία" για το πιρούνι και την γραφή του με "ει" κατά τα παλιά χρόνια;
Ε, έχω φωτογραφίες στο βλογ μου! Εντάξει, δεν είναι και οι καλύτερες, αλλά φαίνονται αρκετά!

Manolo7 είπε...

Δεν πινετε, δεν καπνιζετε, ναρκωτικα δεν παιρνετε... καλα λεω εγω πως δεν υπαρχει κρατος. :P

casper85 είπε...

κι εμείς έχουμε ψυχή μωρέ! :D

the commentator είπε...

μου άρεσε η σκέψη πως το βιβλίο σου επιβάλει τον ρυθμό του, πως σε θέλει να είσαι κάπως για να μπορέσεις να το διαβάσεις όπως του αξίζει, ακόμα και να περιμένεις να αλλάξει η εποχή, νομίζω πως όντως ισχύει :)

casper85 είπε...

γενικά είμαι παντός καιρού στο διάβασμα, τι σκάλωμα έφαγα με αυτό το βιβλίο, ποιος ξέρει...

Ανώνυμος είπε...

Εγώ, από την άλλη, τα ξεχωρίζω τα βιβλία, ανάλογα με τις εποχές. Ας πούμε, τα πιο "μυστηρίου" τα διαβάζω χειμώνα, με τις μεγάλες νύχτες. Ο Σεπτέμβρης με το γλυκό φως, είναι ο μήνας των Ιώνων (λόγω και της Μικρασιατικής Καταστροφής), ο Οκτώβρης της λογοτεχνίας της σχετικής με τη ναζιστική Γερμανία - κόλλημα μεγάλο -, ο Δεκέμβρης ο γιορτάρης είναι ο μήνας των κλασικών Δασκάλων!
Σε σχέση με το βιβλίο για το οποίο έγραψες, μόνο την ταινία έχω δει - αλλά την αγάπησα!!! Ειδικά στο τέλος, είχα πολύ έντονα ανάμεικτα συναισθήματα - και το δάκρυ κορόμηλο! Φαντάζομαι πως και το βιβλίο θα είναι πολύ ωραίο - αν και ξέρω πως δεν υπάρχει περίπτωση να το διαβάσω πλέον, αφού την ιστορία τη γνωρίζω. Και σε ένα αστυνομικό μυθιστόρημα, η πλοκή είναι το Α και το Ω, θεωρώ. :-)

(Η πρώην To love life for what it is - Μου αρέσει που διέγραψα το blog, αλλά δεν έχω αξιωθεί να κάνω άλλο λογαριασμό και πρέπει, για να με καταλαβαίνουν οι παλιοί φίλοι, να χρησιμοποιώ το προηγούμενο ψευδώνυμο :-P )

casper85 είπε...

Λοιπόν, το βιβλίο να το διαβάσεις κι ας ξέρεις τι γίνεται, είναι πολύ ατμοσφαιρικό! Ή ξεκίνα το δεύτερο της τριλογίας ;)

Μου άρεσε η σκέψη σου οτι ο Σεπτέμβρης ανήκει στους Ίωνες και έχω πολλά αδιάβαστα από αυτούς ενώ ο Σεπτέμβρης πλησιάζει ;)

Ναζιστική Γερμανία - σε καταλαβαίνω απόλυτα για το κόλλημα, το έχω κι εγώ...

Όσο για τα άλλα: καλές νέες αρχές σου εύχομαι, χαμόγελα, καινούριο δροσερό ψευδώνυμο και μπλογκ :)